11 Haziran 2012 Pazartesi

Anlamsız ya da fazlasıyla anlamlı bir hüzün!

...

Şiir yazmak, gözyaşlarının kalemden akmasıdır.

Sadece üzüntü değil mutluluk gözyaşları da...

Arka fonda şuan Enrico çalıyor. Yüreğime değiyor. Değmekle kalmıyor adeta delip geçiyor. Başımda bir mutsuzluk musibeti. Ama neden? Ben neden böyle oldum şimdi?
Hayata inat... İnsanlara inat gülerken bi kuşun kanadından mutluluk payı çıkaran ben! Bu hüzün niye?

Anlamsız yaşlar dökülüyor gözlerimden, hem yazıyor hem ağlıyorum. Hem dinliyor hem parçalanıyorum. Kırılmış bir bardak gibi, kırılmış bir vazo gibi, kırılmış hayatlar gibi... Darmadağın kalıyorum gecenin bu saatinde! Toparlayamıyorum kendimi parçalarımı birleştirip de.. Güçsüzüm... Yorgunum... Halsizim...

İşte sebebi:

Ve işte sözleri:
                                       NE ME QUITTE PAS                                        

Ne me quitte pas 

Il faut oublier 
Tout peut s'oublier 
Qui s'enfuit déjà 
Oublier le temps 
Des malentendus 
Et le temps perdu 
A savoir comment 
Oublier ces heures 
Qui tuaient parfois 
A coups de pourquoi 
Le cœur du bonheur 
Ne me quitte pas 
Ne me quitte pas 
Ne me quitte pas 
Ne me quitte pas


Moi je t'offrirai 

Des perles de pluie 
Venues de pays 
Où il ne pleut pas 
Je creuserai la terre 
Jusqu'après ma mort 
Pour couvrir ton corps 
D'or et de lumière 
Je ferai un domaine 
Où l'amour sera roi 
Où l'amour sera loi 
Où tu seras reine 
Ne me quitte pas 
Ne me quitte pas 
Ne me quitte pas 
Ne me quitte pas


Ne me quitte pas 

Je t'inventerai 
Des mots insensés 
Que tu comprendras 
Je te parlerai 
De ces amants-là 
Qui ont vu deux fois 
Leurs cœurs s'embraser 
Je te raconterai 
L'histoire de ce roi 
Mort de n'avoir pas 
Pu te rencontrer 
Ne me quitte pas 
Ne me quitte pas 
Ne me quitte pas 
Ne me quitte pas


On a vu souvent 

Rejaillir le feu 
D'un ancien volcan 
Qu'on croyait trop vieux 
Il est paraît-il 
Des terres brûlées 
Donnant plus de blé 
Qu'un meilleur avril 
Et quand vient le soir 
Pour qu'un ciel flamboie 
Le rouge et le noir 
Ne s'épousent-ils pas 
Ne me quitte pas 
Ne me quitte pas 
Ne me quitte pas 
Ne me quitte pas


Ne me quitte pas 
Je ne vais plus pleurer 
Je ne vais plus parler 
Je me cacherai là 
A te regarder 
Danser et sourire 
Et à t'écouter 
Chanter et puis rire 
Laisse-moi devenir 
L'ombre de ton ombre 
L'ombre de ta main 
L'ombre de ton chien 
Ne me quitte pas 
Ne me quitte pas 
Ne me quitte pas 
Ne me quitte pas.


TERKETME BENİ

Terketme beni 

Unutmak gerek 
Zaten kaçıp giden 
Herşey unutulabilir 
Unutmalı 
Yanlış anlaşılan zamanı 
Ve kaybedilen zamanı 
'Niye?' diye sorarak 
Mutlu kalbi öldüren 
O saaatleri unutmayı 
Bilmek için 
Terketme beni 
Terketme beni 
Terketme beni 
Terketme beni


Yağmur damlaları 

Vereceğim ben sana 
Yağmur yağmayan 
Ülkelerden gelen 
Toprağı deleceğim 
Ölümümün sonrasına kadar 
Altın ve ışıkla 
Vücudunu örtmek için


Bir ülke kuracağım 

Aşkın kral olacağı 
Aşkın kanun olacağı 
Senin kraliçe olacağın 
Terketme beni 
Terketme beni 
Terketme beni 
Terketme beni


Terketme beni 

Seni yaratacağım 
Senin anlayacağın 
Delice sözlerle 
Sana sevenlerden bahsedeceğim 
Kalplerinin tutuştuğunu 
İki defa gören 
Sana rastlayamadığı için ölen 
O kralın öyküsünü 
Anlatacağım sana 
Terketme beni 
Terketme beni 
Terketme beni 
Terketme beni


Çok defa gördük 

Ateşin yansıdığını 
Çok yaşlı olduğunu sandığımız 
Eski bir volkandan 
Daha iyi bir nisanda (bile) 
Artık ürün vermeyen 
Yanmış topraklara benzemiyor mu 
Ve akşam olduğunda 
Gökyüzü kızıl ve siyah 
Işıklar saçsın diye 
Eşleşmiyor mu onlar? 
Terketme beni 
Terketme beni 
Terketme beni 
Terketme beni


Terketme beni 
Artık ağlamayacağım 
Artık konuşmayacağım 
Şurada saklanıp 
Sana bakacağım 
Danseder ve gülümserken 
Ve seni dinleyeceğim 
Şarkı söylerken ve sonra gülerken 
Gölgenin gölgesi olayım 
Elinin gölgesi olayım 
Köpeğinin gölgesi olayım 
Terketme beni 
Terketme beni 
Terketme beni 
Terketme beni

4 yorum:

  1. if you go away.
    orijinali jacques brel.
    ne şarkı di mi.
    :)
    ama neden ağladın ki hüzünlendin ki.
    şarkıdan değil mi sadece.
    başka bişi yok diy mi.
    :)
    yani terk edildiysen hemen unut git sil geçmişi.
    boşveeeeeer.
    :)
    ama çok etkileyici ifade etmişsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem derin'im hem sade'm :)

      Evet Jacques Brel ama nedense Enrico hangi şarkısını dinlersem dinleyeyim beni çok başka yerlere götürüyor. Mutlu olsam bile hüzünlenirim onun şarkılarında ve belki gülerken ağlamayı sayesinde öğreniyorum. Hatta büyüyorum onun tınısında.
      İyi ki var o
      :)
      Çok teşekkürleeeeeeer...

      Sil